دیدار آیت الله سید حسن خمینی با استاد جانباز اکبر کشاورز شیرازی

دیدار آیت الله سید حسن خمینی با استاد جانباز اکبر کشاورز شیرازی

لوح تقدیر و سپاس به چهره ماندگار کشور

به پاس زحمات عکاس معاصر ایران استاد اکبر کشاورز شیرازی

امتیاز انسان در میان موجودات به این است که در جست و جوی حقیقت است و می تواند آن را دریابد و خردمندی او بارور گردد و نیز همین انسان از این جهت که زیبایی را می شناسد و آن را می پروراند موجود ممتاز است و هنرمندی او در اینجا آشکار می شود. خردمندی و هنرمندی وجه امتیاز آدمی است و در سایه آن حقیقت و زیبایی که در حد کمال خود یکی هستند در زندگی تجلی می یابد و هنرمندان آئینه دار عشق ها، امید ها و دردهای یک جامعه اند و خدای را سپاسگزاریم که ایران پرونده برجسته ترین خردمندان و هنرمندان در طول تاریخ بوده است و بدون شک استاد اکبر کشاورز شیرازی یکی از هنرمندان کم نظیری است که اندیشه و زیبایی و تواضع را با هم در وجود خود گردآورده است و آثار استاد کشاورز برای ما فرصت مناسبی است برای حقیقت خود آن زیبایی پسند تا در فضایی که استاد کشاوز عکاسی کرده است بتوانند دمی تنفس کنند و آثار استاد کشاورز نیز تجلی گاه این عشق تاریخی ایرانیان در عکاسی است.

دیدار آیت الله سید حسن خمینی با استاد جانباز اکبر کشاورز شیرازی

دیدن آثار ارزنده ایشان توفیقی است که به نظر اینجانب کمتر نصیب کسی می شود خداوند بزرگ را شاکرم که به این توفیق نائل شدم. بدون هیچ تردید ستاره وجود هنرمند عالی مقام استاد کشاورز در آسمان فرهنگ و هنر ایران عزیز برای ابد تابناک خواهد ماند و از برکت وجود آن دیگر سیاره های این آسمان زیبا نور افشانی خواهند نمود. امید که به پاس توجه عمیق و از سر اعتقاد راسخ ایشان به مبانی ارزش، تحت توجهات ائمه معصومین (ع) و اولیای صالح خداوند حضرت امام خمینی (س) و دیگر بزرگان این کشور را که ایشان عکاسی کرده است با سلامت کامل و توفیقات بیشتر بتوانند شیفتگان هنر این مرز و بوم را در سراسر این کره خاکی از سرچشمه زلال و پاک هنر عکاسی عرفانی و الهی خویش بهره مند سازند.
لازم به ذکر است که به عرض برسانم از استاد کشاورز تا به حال شصت و پنج میلیون عکس از حضرت امام خمینی (س) و رهبر معظم انقلاب و دیگر بزرگان، همراه با امام و شهدای بزرگوار به چاپ رسیده است که تماما توسط مسئولین حسینه جماران در کل کشور و خارج از کشور توزیع گردیده است در بین مسلمانان جهان. باید اعتراف کنم به عنوان یک ایرانی به وجود ایشان و آثار به جا مانده و تاریخی استاد کشاورز افتخار می کنم. خداوند ایشان را حفظ کند با آرزوی سربلندی ایران اسلامی.

حاج سید حسن خمینی

لوح تقدیر حسینیه جماران